Diplomás pályakövetési rendszerek Európában

2016.06.15.

Kiadvány | Felsőoktatás,

Vajon hol helyezkednek el a friss diplomásaink? Miként követik a diplomások pályaútját Európában? Milyen célok és gyakorlatok jelennek meg a különböző diplomás pályakövetési rendszerekben? Ilyen és hasonló kérdésekre ad választ a Tempus Közalapítvány legfrissebb kutatása.

Az Európai Felsőoktatási Térség reformjának támogatása című projekt keretében megvalósuló kutatás 12 európai ország (Egyesült Királyság, Franciaország, Hollandia, Írország, Németország, Olaszország, Spanyolország, Finnország, Norvégia, Svédország, Észtország, Románia) diplomás pályakövetési rendszerét mutatja be. Az összehasonlító elemzés rámutat arra, hogy az egyes országok pályakövetési gyakorlata igen eltérő, nem csupán a módszertant, hanem a főbb fókuszokat, célcsoportokat illetően is. 

A nemzetközi együttműködésben megvalósult követéses vizsgálatok (CHEERS és REFLEX) fontos támpontul szolgálnak a diplomás pályakövetési rendszerek Európán belüli összevetésére, mely vizsgálatok eredményeiből is egyértelműen kirajzolódik, hogy egységes európai pályakövetés jelenleg nem létezik. Ezek a nemzetközi összehasonlító kutatások a munkaerő-piaci sikeresség többdimenziós jellegét vették alapul, de hangsúlyos elemük volt a szaktudáson kívüli képzettségek, kompetenciák feltárása is.

A kutatás három Európán kívüli régió, Kanada, Dél-Afrika és Délkelet-Ázsia országainak gyakorlatát is feltérképezte. 

A tanulmány letölthető a Tempus Közalapítvány könyvtárából.

Utolsó módosítás: 2016.06.16.