Tanulni - tanítani másképpen

Közzétéve2015-08-14 19:43:19
ÖtletgazdaFodor Hilda, fohilda.blogspot.hu
A learningapps.org egy olyan webkettes alkalmazás, amely nagyban megkönnyíti a tanítási- tanulási folyamatot.
Amikor először találkoztam vele, azt hallottam róla, hogy ez is csak egy, az egyszerű, ingyenes alkalmazások közül. Azóta sokat fejlődött az oldal, de az ingyenessége megmaradt.
A néhány hónapja végrehajtott változások lehetővé teszik, hogy azok a kollégák is használják, akik nem tudnak idegen nyelven - van magyar kezelőfelülete, sőt a "Legfontosabb tudnivalók"-ra kattintva (http://learningapps.org/tutorial.php) magyarul is elmagyarázza a funkciókat, lehetőségeket.

Egy gyors regisztrálás után a kereső segítségével válogathatunk mások anyagaiból, de egyszerűen készíthetünk saját feladatokat is a 35-féle alkalmazás segítségével. Vannak egyénileg vagy párban megoldható feladattípusok, de létrehozhatunk üzenő falat, indíthatunk chat-et vagy akár szavazást is. Készíthetünk feleletválasztós, kiegészítős, figyelemfejlesztő, sorba rendezős, párosító feladatokat. Az egyes applikációkat különböző szempontok alapján mappákba rendezhetjük. Egy idő után rájövünk arra is, hogy eltérhetünk az eredeti funkcióktól. Én például a többjátékosra készíthető sorba állítós feladattípust használom a kötött szórendű mondatok gyakorlására.

Ha szeretnénk követni a tanulók haladását, létrehozhatunk osztályokat: megadjuk a tanulók nevét, a gép felhasználónevet és jelszót generál a számukra. Ha ezzel lépnek be, láthatjuk (csak mi, ők egymásét nem), hogy ki melyik feladatot oldotta meg eredményesen, melyiket nem fejezte be. Ebből kiderülhet, kinek mivel van gondja, de akár az is, ki nem szereti ezt a fajta feladatmegoldást.

A tanulók maguk is készíthetnek feladatokat, erről mi üzenetet kapunk. Ha hibát találunk a feladatban, akkor üzenetet küldhetünk, vagy akár mi is kijavíthatjuk, majd az osztály számára is nyilvánossá tehetjük.
Ezeket a munkákat mindenképpen értékelni kell. Az értékelés módja természetesen attól függ, mit szeretnénk vele elérni: lehet írásban személyes üzenetként vagy nyilvánosan az üzenő falon, szóban az osztály előtt vagy négyszemközt, kidolgozhatunk akár egy pontrendszert is, amelyre versenyt építhetünk vagy érdemjegyre váltjuk át. Az a fontos, hogy a lényeg, a motiváló erő megmaradjon!

Az elkészített anyagokat felhasználhatjuk az óra egy részleteként, de akár egy egész tanórát is felölelhet, és otthon is gyakorolhatnak vele a gyerekek.
A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be