Barangoló természetismeret SNI csoporttal

Közzétéve2015-08-18 15:14:47
ÖtletgazdaBenedekné Fekete Hajnalka, http://hamisciprus.blogspot.hu/
A projektben a mobileszközök használatával támogatott felfedező tanulásra igyekszünk lehetőséget teremteni. Az iskola zárt teréből (időbeni - 45 perces felszabdaltság és térbeli - osztályterem) kilépve tanulói tabletek használatával dolgozzuk fel a hatodikos természetismeret hazai természetes élőhelyek növényeiről szóló tananyag részletét.

Természetes közegükben figyeljük meg - többféle évszakban - az homokpuszta élőlényeit. Saját tartalmakat hoznak létre a diákok - fényképek, hang és videó felvételek, rövid írásos jellemzések - miközben valóságos környezetben, megérintve, megszagolva,ismerkedtek a növény és állatvilág egyedeivel.
A közvetlen tapasztalatszerzés mellett a tanulók digitális készségei a gyakorlatban fejlődhetnek, hisz az eszközhasználat során, a jegyzetkészítéstől a képszerkesztésen át, a megfelelő keresési-böngészési technikák, tematikus honlapokon való eligazodásig számtalan új ismeretet sajátítanak el.
Településünk határában található már bezárt homokbánya területén számos veszélyeztetett növény és állatfaj él. A homoki puszta témaköréhez kapcsolódva elsajátítjuk a növényvizsgálat szabályait megkeressük, megvizsgáljuk, lefotózzuk a kérdéses növényeket élőhelyükön, helymeghatározó GPS segítségével állománytérképet készítünk. A kirándulásokon velünk tart a Duna-Ipoly Nemzeti park munkatársa, mint szakértő. A diákok képes-hangos prezentációban bemutatják a választott, saját növényüket. A munkákat közös felületen összefűzzük, az iskolai honlapon megosztjuk, és a település önkormányzatához is eljuttatjuk, megerősítve a helyi civil természetvédő szervezet kezdeményezését a helyi védelem elrendeléséhez.

A projekt központi kérdése: Mit tehetünk a természetes élőhelyek megmentéséért?
A projekthez a diákok táblagépeiket használják, a növényekkel való virtuális ismerkedésre, fényképek és kollázsok készítésére, jegyzetelésre, pontos helymeghatározásra. A digitális kompetenciák fejlődnek a produktum elkészítése közben, és a diákok valós problémára keresnek választ, a projekt nem az iskola számára, hanem a tágabb (település) közösség részére készül, célja az élhető környezet fenntartása. A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be