Időutazás Süsüvel és barátaival

Közzétéve2017-08-06 20:46:45
ÖtletgazdaÉder Márta,
A projekt SNI-s tanulócsoportra készült és valósult meg, jóval túlszárnyalva az eredeti elképzeléseket, ezért bármely iskolatípusban megvalósítható. A projekt apropóját és kerettörténetét Csukás István születésnapja adta, a tanulók az ő munkásságából kiragadott Süsü-t keltik életre, aki az időutazást követően most találkozik először a digitális világgal. Csukás István valamennyi évfolyamon helyet kap a tananyagban, ezzel a projekttel jóval sokrétűbb, érdekesebb ismeretekre tesznek szert a gyerekek. (pl. érdekes életrajzi adatok, forgatókönyvírás, filmrendezés, médiatudatosság) A projekt előkészületében a végzős diákok vesznek részt, ők ötletelnek a projektfelelős pedagógussal, majd végül sok-sok tevékenységet kínálnak az alsóbb éveseknek. A tanulók csoportokba szerveződnek, és szabadon válogatnak a felkínált lehetőségek közül, melyek során gyűjtőmunkát végeznek, játszanak, filmet, képregényt, GIF-et, promo videót, felvilágosító társasjátékot készítenek, stb. Mindezt kép- és videószerkesztőkkel, kiterjesztett valósággal, saját filmstúdióval, valamint mindennapi értékeléssel, egyfajta versenyhelyzettel fűszerezzük. A produktumokat bemutatják társaik előtt, majd több helyen megosztják azokat.
A projekt időtartama: 26 tanóra (26x45perc)
Részleteiben is megvalósítható, akár 10, 15, vagy 20 tanórában.
A projekt értékelési felülete a BeeTheBest, itt pontokat, jelvényeket kaphatnak a tanulók.
A tanulók Együttműködés önértékelési lapot töltenek ki minden nap végén, melyeket a kutatási naplóba tesznek, így a projekt zárásakor össze tudjuk hasonlítani azokat, így láthatóvá válik a fejlődés. Az együttműködés önértékelési lap (részei: részvétel, csapatmunka, tisztelet) egy online kérdőív, melynek elérhetősége:
https://drive.google.com/open?id=1EopxQukzyog4XipKC4m3Fx3kTj8ixwMlV8Z6O7U6NPg
A diákok mindennapi digitális kvíz során mérik össze tudásukat az aznap megszerzett ismeretekből, ehhez a Plickers applikációt használják, egyszerű igaz-hamis állításokkal, vagy feleletválasztós kérdésekkel. A szavazólapok egyszeri kinyomtatásán kívül nem igényel papírt, azonnali eredményt kapunk, és rendkívül motiváló.
Az elkészült produktumokat a linoit felületre (online faliújságra) töltik fel a csoportok, ott mindenki látja a másikét, amely inspiráló, és versenyhelyzet is egyben.
A tanulócsoportok tagjai egyértelműen egymásra vannak utalva, hiszen valamennyi tevékenységhez szükség van az együttműködésre. A pedagógusok a szoros tantárgyközi kapcsolatok miatt szintén közösen kell, hogy dolgozzanak.
A projekt szervesen beépül a magyar nyelv és irodalom, az informatika, a hon- és népismeret, az erkölcstan/etika, és a vizuális kultúra tantárgyak tananyagába. A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be