Interaktív eszközök használatának módszerei a szolfézsoktatásban

Közzétéve2014-04-22 16:38:16
ÖtletgazdaÁgostonné Béres Kornélia,
A XX. században az elektronika és különösen a számítástechnika, a digitális információs-kommunikációs technológia erőteljesen fejlődött, és megjelent az oktatástechnológiában is. A zeneoktatásban a mai napig hiányoznak, vagy igen kevés százalékában állnak rendelkezésére multimédiás taneszközök, megfelelő számítástechnikai eszközök, ezért nem válhattak a zenepedagógiai gyakorlat szerves részévé. A szolfézs a zeneiskolai növendékek körében a legkevésbé kedvelt "nemszeretem" tantárgy. Sok benne a monotonnak tűnő gyakorlatok sokasága, elméleti tananyaga nehezen érthető, bonyolult. A XXI. század növendéke teljesen más vizuális világban él, mint akár 20 évvel ezelőtti diáktársai. Amennyiben azt szeretnénk, hogy tanítványaink lelkesebben, szorgalmasabban dolgozzanak, akkor a számukra érdekes, izgalmas világot kell becsempésznünk az óráinkra. Nem elég egy ceruza és egy radír, ahhoz, hogy megismertessük a színekben, hangzatokban gazdag zenei világot. Így született az ötlet, hogy szolfézs órákon ötvözzük a klasszikus módszereket (ének, szolmizáció, kottaírás, hangszeres zene) az interaktív eszközök (számítógép, az interaktív tábla, interaktív tananyag) adta lehetőségekkel. A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be