Warm-up
Beküldve | 2010-12-01 09:28:09 |
Tanár neve | Bajczi Tünde |
Témakör | Idegen nyelv |
Fejlesztett kulcskompetenciák | Idegen nyelvi kommunikáció |
Célcsoport
Korosztály szerint | általános, nem korcsoporthoz kötött |
Munkaforma | |
Hol ismerte meg a gyakorlatot | Pilgrims Training Centre, Anglia |
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot? | Comenius szakmai továbbképzés pedagógusoknak |
eszköz: nem fontos
életkor: bármelyik korosztály
létszám: nem korlátozott, az összes diák részt vehet benne
Lebonyolítás:
1. Egy diák kimegy középre, és imitál egy hétköznapi tevékenységet, majd mondja: Pl.: "I'm baking, but I have a lot to do"
2. Megszólít egy diákot, és utasítást ad neki. "Suzie, will you help me? Please, do the washing up."
3. A diák kijön, majd ő is megkér egy újabb diákot egy másféle dologra, miközben imitálja azt a cselekvést, amire felkérték.
4. A végén minden diák kint van, imitál valami mozgást, tehát házimunkát végez.
Eredmény: 1. Jó mulatság, bevezetésnek tökéletes 2. többféle feladat feldolgozására jó. (Folyamatos jelen gyakorlása, házimunka szavainak gyakorlása, nevek gyakorlása, kérdőív kitöltése, stb.)
2. téma: Susan Vega's Tom's Diner
eszköz: asztal, székek
életkor: bármelyik korosztály
létszám: nem korlátozott, de lehet csoportban is
Lebonyolítás:
1. Meghallgatjuk a zenét (ha kell, többször is)
2. Kiosztják a szerepeket egymás között (lehet valaki újság, vagy ablak is)
3. Előadják némán, miközben megy a zene
Eredmény: 1. A figyelem és szövegértés fejlesztése 2. Alkalmazkodás a zenéhez, egymáshoz 3. Jó mulatság, közösségformáló feladat 4. Versenyezni is lehet, ha több megoldás is született 5. Többféle feladatra ad lehetőséget utána (grammar, szókincs, párbeszéd, a történet továbbvitele, elképzelése, egy levél megírása a nő nevében, stb.)