Színesítené tanóráját? Böngésszen ötlettárainkban!

A Tempus Közalapítvány honlapján működő, bárki számára hozzáférhető módszertani gyűjtemények szerkesztésének gondolatát pályázóink és a műhelymunkáinkon részt vevők adták azzal a gyakori visszajelzéssel, hogy módszereiket szívesen megosztanák szélesebbkörben is a tanár kollégákkal. Az ötletgyűjteményt pedagógusok írják, és pedagógusoknak szól.

Az érdeklődők több min 800 kiváló módszertani ötlet között válogathatnak, a kínálat folyamatosan bővül. Az ötletek kipróbálását, használatát ajánljuk tanórai és tanórán kívüli foglalkozások, illetve projektek keretében is.Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan használható a Facebook az irodalomórán? Miképp jelenhet meg a tanulási célokat szolgáló játék és játékosítás (gamification) a tanórákon? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?

 A Módszertani Ötletgyűjtemény főként a pályázati programjaink keretében továbbképzésen részt vevő pedagógusok rövid, játékos, érdekes feladatait tartalmazza, melyek jól alkalmazhatók egy-egy tanóra-részlet megtervezésekor, vagy akár mobilitási projektek előkészítésében a felkészítéskor (pl. idegen nyelv, lélektani, kulturális felkészítés, csapatépítés).

 A Digitális Módszertár a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával. Egy-egy hosszabb időtartamú projekt vagy tanóra teljes tervezéséhez segítséget nyújt letölthető segédanyagokkal, illusztrációkkal, vagy akár óratervekkel együtt.

Válogasson kedvére, próbálja ki a gyakorlatokat az osztályteremben!

Írjuk együtt, legyen Ön is módszertáraink ötletadója! A FELTÖLTÉS menüpontban a Feltöltési útmutatót követve adja meg a gyakorlatban bevált, kedvenc módszereit, információit. Az ötletek a választott módszertárba való feltöltést és elfogadást követően megoszthatók, kommentelhetők. 

Miért érdemes regisztrálni a TUDÁSTÁR oldalán?

A www.tka.hu/tudastar oldalon való regisztrációval a következő szolgáltatások érhetők el:

  • a Tudástár / Digitális Módszertárba feltöltött módszertani ötletek teljes tartalma elérhető a regisztrált látogatók számára (regisztráció nélkül csak egy rövid leírás olvasható)
  • a regisztrált látogató a PROFILOM menüpont alatt:
    • ADATAIM: módosíthatja megadott jelszavát és nevét
    • ÖTLETEIM ÉS PONTJAIM: megjelennek feltöltött ötletei és azokért kapható pontok (a pontrendszer kidolgozása folyamatban - a pontrendszer független az aktuális Felhívásoktól!)
    • KEDVENCEIM: megjelölheti az ötletek listájában kedvenceit, melyeket itt listázva megtalál
    • FELIRATKOZÁSAIM: feliratkozhat témakörökre, melynél értesítést kap új ötlet bekerüléséről

 

Mi ez? Kattintson! Info

Részletes keresés itt olvashatja.

A keresés minden esetben a Módszertani ötletgyűjtemény  és a Digitális Módszertár releváns találatait listázza ki, ikonnal jelezve, hogy az ötlet milyen jellegű.

A honlapra látogatók egy egyszerű regisztrációt követően kaphatnak teljes képet a feltöltött ötletekről (pl. a Digitális Módszertár ötleteinek teljes tartalmáról, csatolmányairól); összegyűjthetik kedvenc gyakorlataikat, értékelhetik és megoszthatják azokat, illetve feltölthetik saját ötleteiket.

 

' class="Info floatright">Info

Témakör

Célcsoport

Szükséges IKT eszközök

Kulcskompetencia

A módszer alkalmazásának időtartama

Munkaforma

Keresett kifejezés


A ludas köztünk van - digitális oknyomozó projekt

A ludas köztünk van - digitális oknyomozó projekt egy kerettörténet formájában dolgozza fel Fazekas Mihály Lúdas Matyi című művét. A ...

2017.08.20.

Csonka Fashion Days

A projekt célja a divat megismerése, a cégalkotás feladatai és a kreativitás felhasználása a szakmai és elméleti tantárgyak ötvözése ...

2016.08.17.

GAUSS Budapesten - avagy: Geometriai Algebrai Utazás Sorozat Budapesten

Ötlet: Belevinni a hétköznapokba a matematikát, illetve megmutatni, hogy mindennapjaink során mennyi matematikai problémával találkozunk. ...

2015.08.19.

Peregrinusok egykor és most-Életpálya -tervezés és tudásmenedzsment lehetőségei a középiskolás korosztály körében

Gyorsan változó világunkban célszerű, ha nem csak egy szakmát választ az ember, hanem tudatosan,átgondolva életpályát tervez. Az egyéni ...

2014.04.27.

Magyarország - a második félév kihívásai!

„Az iskolában azt mondják: „Ne beszélj a másikkal, mert az csalás!” – az iskolán kívül ezt úgy hívják: ...

2014.04.22.

Semmi

A dán botránykönyvet, Janne Teller Semmi című regényét dolgoztam fel 9. évfolyamosokkal és két 10.-es osztállyal. Tabudöntögető témák ...

2014.02.09.

A Magyar Nyelv Napja

Matematika tanárként megdöbbenve kaptam fel a fejem igazgatóm emailjét olvasva, melyben arra hívja fel figyelmemet, hogy osztályfőnökként ...

2013.12.29.

Pályaorientációs foglalkozáson alkalmazott modern tanulásszervezési eljárások az általános iskola 8. évfolyamán

Az itt bemutatott foglalkozás a 8. évfolyamosok pályadöntését segíti. Korosztályhoz igazítva tartalmazza azokat a digitális nemzedék ...

2017.08.19.

Digitális eszközök, módszerek alkalmazása a környezetismeret tanításában - tanulásában

A pedagógus szerepe jelentősen megváltozott, mint tudásközvetítő háttérbe szorul. Inkább a kreatív és az egyéni fejlődéseket szolgáló...

2016.10.25.

Komplex tehetséggondozás modern oktatási eszközök segítségével az egészségnevelés témakörében a Széchenyi István Egyetem Gyakorló Iskolájában

Iskolánk akkreditált kiváló tehetségpont, ezt a címet, már második alkalommal nyertük el. A tehetség-team vezetőjeként fontosnak tartom a ...

2016.08.19.

Egyenlőség jegyében

Online kurzus keretében megismerkedtem a fordított osztályteremben való tanítással. A módszer lényege, hogy a tudásátadás nem az ...

2016.08.19.

A magára hagyott király Igaz-hamis állítások a Sakkpalotában QR kódokba rejtve

A projekt a Polgár Judit Sakk Alapítvány által létrehozott Sakkpalota Program digitális adaptációja. A sajátos nevelési igényű, integrált...

2016.08.03.

Függvények filmje

Minden évben nagy gondot okoz a 8. osztály felvételi utáni motivációja, különösen igaz volt ez a 2014-2015- ben végzett osztályunkra. Nem ...

2015.08.15.

"Kalandozás a matematika világában"

Az óra 45 percében a tanulók egy távoli lakatlan sziget felfedezésére indulhatnak. Három hajóval, három csapatban kelnek útra: az ...

2015.08.11.

Történelem verseny IKT eszközökkel

Az ötletem egy olyan történelem verseny lebonyolítása volt, ahol IKT eszközöket használnak a versenyző csoportok. A 2014/15-ös tanévben ...

2015.08.10.

Különböző csoportmunkák egy tanítási órán belül

Különböző csoport alakítási formák, változatos feladatok és ellenőrzési formák egy tanórán belül. Egy olyan komplex módszertani ...

2015.08.08.

A PowerPoint és az EclipseCrossword sokrétű alkalmazása az ének óráimon, vagy bármely más tanórán

Manapság nagyon sok fajta interaktív tananyag található meg a kiadók kínálatában. ezek azonban vagy időkorlátosak, vagy „egy ...

2014.06.06.

Fekete István: Vuk című művéből interaktív tananyag, olvasmánynapló

Tananyag: Interaktív tananyag, Fekete István: Vuk ifjúsági regényéből, olvasmánynapló Oktatási cél: Az olvasás megszerettetése, ...

2014.04.22.

Nakonxipán

Juhász Gyula költészetének megismerése közben a Gulácsy Lajosnak című vers feldolgozását webes feladatsorral készítettem elő. A ...

2014.04.22.

Interaktív eszközök használatának módszerei a szolfézsoktatásban

A XX. században az elektronika és különösen a számítástechnika, a digitális információs-kommunikációs technológia erőteljesen ...

2014.04.22.

Günter és Hercules

A 9.-esekhez fél év távollét után visszatérve olyan órákat szerettem volna tartani, amelyek róluk szólnak, és melyek létrehozásában, a ...

2014.04.22.