Színesítené tanóráját? Böngésszen ötlettárainkban!

A Tempus Közalapítvány honlapján működő, bárki számára hozzáférhető módszertani gyűjtemények szerkesztésének gondolatát pályázóink és a műhelymunkáinkon részt vevők adták azzal a gyakori visszajelzéssel, hogy módszereiket szívesen megosztanák szélesebbkörben is a tanár kollégákkal. Az ötletgyűjteményt pedagógusok írják, és pedagógusoknak szól.

Az érdeklődők több min 800 kiváló módszertani ötlet között válogathatnak, a kínálat folyamatosan bővül. Az ötletek kipróbálását, használatát ajánljuk tanórai és tanórán kívüli foglalkozások, illetve projektek keretében is.Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan használható a Facebook az irodalomórán? Miképp jelenhet meg a tanulási célokat szolgáló játék és játékosítás (gamification) a tanórákon? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?

 A Módszertani Ötletgyűjtemény főként a pályázati programjaink keretében továbbképzésen részt vevő pedagógusok rövid, játékos, érdekes feladatait tartalmazza, melyek jól alkalmazhatók egy-egy tanóra-részlet megtervezésekor, vagy akár mobilitási projektek előkészítésében a felkészítéskor (pl. idegen nyelv, lélektani, kulturális felkészítés, csapatépítés).

 A Digitális Módszertár a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával. Egy-egy hosszabb időtartamú projekt vagy tanóra teljes tervezéséhez segítséget nyújt letölthető segédanyagokkal, illusztrációkkal, vagy akár óratervekkel együtt.

Válogasson kedvére, próbálja ki a gyakorlatokat az osztályteremben!

Írjuk együtt, legyen Ön is módszertáraink ötletadója! A FELTÖLTÉS menüpontban a Feltöltési útmutatót követve adja meg a gyakorlatban bevált, kedvenc módszereit, információit. Az ötletek a választott módszertárba való feltöltést és elfogadást követően megoszthatók, kommentelhetők. 

Miért érdemes regisztrálni a TUDÁSTÁR oldalán?

A www.tka.hu/tudastar oldalon való regisztrációval a következő szolgáltatások érhetők el:

  • a Tudástár / Digitális Módszertárba feltöltött módszertani ötletek teljes tartalma elérhető a regisztrált látogatók számára (regisztráció nélkül csak egy rövid leírás olvasható)
  • a regisztrált látogató a PROFILOM menüpont alatt:
    • ADATAIM: módosíthatja megadott jelszavát és nevét
    • ÖTLETEIM ÉS PONTJAIM: megjelennek feltöltött ötletei és azokért kapható pontok (a pontrendszer kidolgozása folyamatban - a pontrendszer független az aktuális Felhívásoktól!)
    • KEDVENCEIM: megjelölheti az ötletek listájában kedvenceit, melyeket itt listázva megtalál
    • FELIRATKOZÁSAIM: feliratkozhat témakörökre, melynél értesítést kap új ötlet bekerüléséről

 

Mi ez? Kattintson! Info

Részletes keresés itt olvashatja.

A keresés minden esetben a Módszertani ötletgyűjtemény  és a Digitális Módszertár releváns találatait listázza ki, ikonnal jelezve, hogy az ötlet milyen jellegű.

A honlapra látogatók egy egyszerű regisztrációt követően kaphatnak teljes képet a feltöltött ötletekről (pl. a Digitális Módszertár ötleteinek teljes tartalmáról, csatolmányairól); összegyűjthetik kedvenc gyakorlataikat, értékelhetik és megoszthatják azokat, illetve feltölthetik saját ötleteiket.

 

' class="Info floatright">Info

Témakör

Célcsoport

Szükséges IKT eszközök

Kulcskompetencia

A módszer alkalmazásának időtartama

Munkaforma

Keresett kifejezés


Szerethető múzeumok és interaktív kiállítások - Tartalomba ágyazott komplex kompetenciafejlesztés és új tanulási környezet AR tartalmak (kiterjesztett valóság) és a tükrözött osztályterem felhasználásával

A tanulók kooperatív csoportmunka keretében arra a kérdésre keresték a választ, hogy mitől válhatnak szerethetővé a múzeumok, illetve ...

2017.11.22.

A ludas köztünk van - digitális oknyomozó projekt

A ludas köztünk van - digitális oknyomozó projekt egy kerettörténet formájában dolgozza fel Fazekas Mihály Lúdas Matyi című művét. A ...

2017.08.20.

Nyomozz és írj!

A Nyomozz és írj! projekt alapvetően játékos tartalmú és a játékosítás (gamification) módszerét alkalmazó projekt. A diákok ...

2017.08.20.

Inter-Aktívan! Tanulás másként - interaktív tananyagfeldolgozás és készítés természetismeret órákon

A jó gyakorlat során a tanulókkal együtt, a hagyományos módtól eltérően, IKT eszközök segítségével közösen dolgoztuk fel a tananyagot,...

2017.08.19.

Felkészülni! Vigyázz! MARS! (A Virtuális világból a kódolás és programozás segítségével a Kiterjesztett valóságon át a valós világba.)

A hírekből értesültünk, hogy az ExoMARS/TGO űrexpedíció Schiaparelli leszállóegységének Marsra szállása 2016.októberében sikertelen ...

2017.08.18.

Vízben az erő! - Vízgazdálkodás, árvízvédelem, vízenergia-hasznosítás

A leírt módszer elsősorban tematikus tervként funkcionál a földrajz tantárgy 9. osztályához kapcsolódóan, de felhasználható ...

2017.08.18.

E.N.G.L.I.S.H. : ENGLISH FOR NET, GRAMMAR, LANGUAGE, INFORMATICS, SOFTWARE AND HARDWARE

Az Informatikai szakmai angol nyelv (IT angol) tantárgy bevezetésének fő célja a szakgimnáziumok informatika ágazatán az volt, hogy olyan ...

2017.08.17.

PORTÁL A MÚLTBA

A módszer egyfajta virtuális időutazás segítségével, eredeti forrásszövegekre építve kívánja aktualizálni a történelem más-más ...

2017.08.16.

Dráma és színház digitálisan

A tanév végi tanulás mindig is sarkalatos pont volt az oktatásban. A fáradt, kimerült diákokat tevékeny és hatékony munkára bírni - ...

2017.08.09.

Kalandozások Ruminivel

Mi az a Szélkirálynő, Aranyvadász, Kalmár? Hogyan lehet valakiből bátor, hős hajós? Minek a helyét mutatja a sas? Ezekre és sok más ...

2016.08.20.

MajmoZoo

A MajmoZoo projektben résztvevő kisdiákok azt a célt tűzték ki célul, hogy játékos keretek között minél több információt megtudjanak a ...

2016.08.20.

Csonka Fashion Days

A projekt célja a divat megismerése, a cégalkotás feladatai és a kreativitás felhasználása a szakmai és elméleti tantárgyak ötvözése ...

2016.08.17.

Sound Mind in a Sound Body/ Ép testben ép lélek

A projekt célja az egészséges/egészségtelen életmód, a kulináris szokások feltérképezése és az ezekkel kapcsolatos idegen nyelvi ...

2016.08.17.

Sem emlék,sem varázslat - A XX. századi totális diktatúrák jellemzőinek feldolgozása az On the Spot kerettörténet és digitális történetmesélés módszerével

Módszertani ötletem meghatározó elemei a konstruktív pedagógia jegyében a produktív tanítás ,a digitális történetmesélés, az inverz ...

2016.07.27.

Egri csillagok- Z generációra hangszerelve

ÖSSZEFOGLALÁS A projekt során a diákok az Gárdonyi Géza Egri csillagok c. művének összefoglalása mellett bepillantást nyerhetnek - Eger...

2016.07.24.

Gamifikációs lehetőségek Madách Az ember tragédiája című művének tanításában

A módszertani ötlet témája Madách Az ember tragédiája című művének tanítása, a téma feldolgozásához ad ötleteket. Módszere a ...

2016.07.18.

Nép(Dia)Dal Projekt

1. A projekt SNI-s tanulócsoportra készült, a tanulók informatikai ismeretei, lehetőségei elmaradnak kortársaikétól, ám ez nem befolyásolta...

2016.07.15.

József Attila és én - játékosan

A módszertani ötletet egy 6 órás projektre terveztem, intenzíven dolgoztuk fel a témát 1,5 hét alatt. Így sokkal nagyobb hatásfokkal tudtam...

2015.08.19.

XIX.század költői a Facebookon

1. A módszertani ötletet egy ötórás projektre terveztem, amit az iskola projekthetében valósítottunk meg. A projekt célja a XIX. század ...

2014.07.02.

Skype motivációs szerepe az idegen nyelv tanulásában

Módszereink: főleg a skype, de más digitális eszközök használata az angol nyelv tanításában Előre megszervezett tanórák keretein ...

2014.05.11.

Találd ki, hol vagyok!

Találd ki, hol vagyok!-eredeti néven "Mystery skype". Mi a téma feldolgozáshoz nemcsak a skype segítségét vesszük igénybe, hanem ...

2014.05.08.