Zárul az Erasmus-akkreditáció hosszú távú projekt
2024.06.24.
Oktatás és képzés az EU-ban | Szakképzés, Felnőtt tanulás, Köznevelés
Bemutatjuk a minőségi tanúsítvány fejlesztését célzó nemzetközi projekt eredményeit.
A 2021-től pályázható Erasmus-akkreditáció egy minőségi tanúsítvány azoknak az oktatási és képzési intézményeknek, amelyek részt kívánnak venni az Erasmus+ programban. Az akkreditáció elnyerése lehetővé teszi az köznevelésben, szakképzésben és felnőtt tanulási területen működő szervezeteknek, hogy folyamatosan tudjanak projekteket megvalósítani a minimum két évre szóló Erasmus-tervben meghatározott céljaik elérése érdekében, az egyszerűsített finanszírozási lehetőségnek köszönhetően. A szervezeteknek be kell mutatniuk, hogy Erasmus+ tevékenységeik hogyan illeszkednek a nemzetközivé válást és a minőségfejlesztést célzó tágabb stratégiájukhoz.
A SALTO Oktatás-képzés TCA Forrásközpont koordinálásával a hároméves futamidejű akkreditációs projekt jelenleg zárul, de a projektpartnerek további TCA- kat szerveznek sikeres Erasmus+ projektek lebonyolításához a különböző Erasmus+ prioritásokban.
A hároméves akkreditációs projektben az akkreditációt bíráló szakértők és Nemzeti Irodák munkatársai jelentős számú észrevételt tettek az értékelési irányelvek és a program menedzsment folyamatát illetően. A javaslatok a SALTO Oktatás-képzés TCA Forrásközpont honlapján olvashatóak, melynek rövid magyar nyelvű kivonatát cikkünkben is közöljük.
Útmutatás
A pályázóknak részletes útmutatást kell kapniuk a következőkről:
- Az Erasmus+ terv gondolkodásmódja és fontossága (a hosszú távú tervezés, a pályázati prioritások és a szervezeti háttér közötti relevancia)
- SMART és mérhető célok, tanulási eredmények és SMART indikátorok megfogalmazása a szükségletek, célok, eredmények és tevékenységek közötti különbségekre és koherenciára vonatkozóan is.
- A minőségi szabványok és a négy szakpolitikai prioritás végrehajtása
- A jövőbeni jelentéstételi kötelezettségek
Részletek
Néhány témakört a pályázóknak érdemes részletesebben kidolgozniuk
- Az Erasmus+ terv célkitűzéseinek relevanciája a hosszú távú intézményi stratégia szempontjából
- A szervezetre, annak tagjaira és a tágabb környezetre gyakorolt hatások
- A tervezett mobilitási tevékenységek típusának és lebonyolításának pontos meghatározása
- A minőségi szabványok (Erasmus+ Quality Standards) megvalósításának pontos tervei és intézkedései
- A tanulási eredmények tervezett validálása
- Konzorcium esetén: elegendő információ a tagszervezetekről (annak érdekében, hogy kiderüljön, hogy földrajzi, tematikus vagy más típusú konzorciumról van szó, valamint a tagok közötti kommunikációs módok felmérésére)
- Javasoljuk továbbá, hogy egyszerre csak egy vagy két szakpolitikai prioritást célozzanak meg, mert nem várható el, hogy a pályázatok mindegyik prioritáshoz hozzájáruljanak.
- Az Erasmus+-terv célkitűzéseinek értékelése. Melyek a jól meghatározott Erasmus+-terv célkitűzések jellemzői?.
- Akkreditált projektek nyomon követése. Mely lépések alkotják a felügyeleti folyamatot? Van-e tér a korrekciókhoz? Milyen formájú bejelentési kötelezettséget várnak el a kedvezményezettektől?
Érdemes követni a SALTO Oktatás-képzés TCA Forrásközpont (Tempus Közalapítvány) honlapját, ahol nemzetközi szakmai támogatást kaphatnak, amennyiben részt vesznek a meghirdetett TCA-k (Training and Cooperation Activities) valamelyikén. |
Utolsó módosítás: 2024.06.26.