AZ EURÓPAI FELSŐOKTATÁSI TÉRSÉG REFORMJA (EHEA) 2020-2022
PROFFORMANCE projekt: a minőségi oktatásért
A PROFFORMANCE - Assessment tool and Incentive systems for Developing Higher Education Teachers’ Performance (Mérési eszköz és ösztönző rendszer kidolgozása a felsőoktatásban dolgozó oktatók teljesítményének fejlesztéséhez) című projektet az Innovációs és Technológiai Minisztérium a Tempus Közalapítvánnyal, valamint 5 teljes (osztrák, cseh, horvát minisztérium, cseh, szerb nemzeti iroda, grúz oktatásfejlesztési központ) és 5 társult (ACA, ESU, DJKp, Aveiro Egyetem, Ilia Állami Egyetem) partnerrel, és mintegy 30 nemzetközi szakértő közreműködésével valósítja meg.
A projekt 2020. június 1-én vette kezdetét, két éves futamidővel 2022. május 31-ig tart.
Célok és tevékenységek
A projekt célja az oktatás-tanulás minőségének javítása, egy oktatói teljesítményértékelési eszköz és ösztönző rendszer kidolgozása, jó példák gyűjtése és megosztása révén.
- Benchmarking, a résztvevő országok a témához kapcsolódó felsőoktatási intézményi stratégiáinak és gyakorlatainak feltérképezése, kutatások, szakirodalmak áttekintése.
- 3 nemzetközi szakértői műhely (peer learning activity – PLA) az oktatói teljesítményértékelő eszköz fókuszának, kérdéseinek meghatározása végett.
- Az oktatói teljesítményértékelő eszköz véglegesítése és testreszabása – (oktatói, hallgatói, vezetői, partneri és önértékelési) változatainak elkészítése.
- Az értékelő rendszer kipróbálása, tesztelése a résztvevő partnerek egy-egy intézményében.
- Az értékelőrendszer szempontjai alapján jó gyakorlatok online adatbázisba gyűjtése nemzetközi felsőoktatási díj felhívás keretében.
- Az értékelőrendszer mellett ajánlások megfogalmazása egy ösztönző rendszer létrehozására intézményi, nemzeti , EU és EHEA szinten is.
Konzorciumi partnerek:
1) Magyarország: Innovációs és Technológiai Minisztérium (a Tempus Közalapítvány a megvalósítással megbízott ún. „kapcsolt harmadik fél”) - konzorciumvezető
2) Ausztria: Bundesministerium für Bildung, Wissenschaft und Forschung
3) Csehország: Ministry of Education, Youth and Sports és DZS (Cseh Nemzeti Iroda a Nemzetközi Oktatásért, mint kapcsolt harmadik fél)
4) Georgia (Grúzia): National Center for Educational Quality Enhancement
5) Horvátország: Ministry of Science and Education
6) Szerbia : Foundation Tempus (Erasmus+ Nemzeti Iroda)
Társult partnerek:
7) Academic Cooperation Association
8) European Students Union
9) Digitális Jólét Nonprofit Kft
10) Universidade de Aveiro, Portugália
11) Ilia State University Grúzia
A projekt elindulása (2020. június 1.) óta megvalósított főbb tevékenységek:
- Június 18. – Partneri nyitórendezvény – stratégiai bemutatkozások, valamint adminisztratív-pénzügyi-menedzsment témák
- Június 23. – nemzetközi szakértői egyeztetésc-a 2020-ban megvalósítandó tevékenységek előkészítése
- A projekt logója, arculati elemei, sablonjai, honlapja elkészültek. www.profformance.eu
- A szakértők által gyűjtött irodalmak, tanulmányok, jó példák, valamint a projekttel kapcsolatos hírek is felkerültek a honlapra.
https://profformance.eu/en/dissemination
https://profformance.eu/en/background-materials
- 2020 augusztus – online együttműködés munkacsoportok keretében
- munkacsoport – osztrák vezetéssel – felmérő kérdőív kialakítása
- munkacsoport – horvát vezetéssel – első szakértői műhely megvalósítása
- 2020 október-november – felmérés a partnerországok felsőoktatási intézményei körében
- 2020 november-február– eredmények feldolgozása
- 2020 december 8. és január 13. – első szakértő műhely horvát vezetéssel – online
Bővebb információ elérhető a honlapon: profformance.eu
Utolsó módosítás: 2021.01.18.