Hogyan válhat a tanulás pozitív élménnyé, hogyan teremthetünk ösztönző tanulási környezetet? Mi ma a tanár feladata, szerepe a tanulási folyamatban? Az információs társadalom hogyan rajzolja át a tanulás kereteit?
A minket körülvevő világ globális, mélyre ható átalakulása, az információs és kommunikációs technológiai fejlődés, a társadalmi, gazdasági, kulturális viszonyaink átstrukturálódása összességében a tudásról, a tudás átadásáról, a tanulásról való képünk átalakulását vonja maga után, és eközben számos kérdést vet fel. Az évek óta népszerű Alma a fán sorozatunkban ezeket az oktatás világában aktuális kérdéseket dolgozzuk fel műhelymunkáinkon, klub alkalmainkon, illetve interjúköteteinkben. A műhelyeken a fókusztémához kapcsolódó európai kitekintés, hazai és nemzetközi jó példák, gyakorlatorientált módszertani elemek együttesen jelennek meg, ezáltal kiemelkedően támogatják a pedagógusok elméleti és módszertani fejlődését, illetve a szakmai hálózatépítést.
A Tempus Közalapítvány Alma a fán interjúköteteiben - Párbeszédek a kompetenciafejlesztésről, 2010; Fókuszban a tanulás támogatása, 2012; A tanulás jövője, 2014 - az interjúk által megteremtett párbeszédek közérthető formában járják körül az oktatás világának aktuális kérdéseit, kapcsolódva a műhelymunkák fókusztémáihoz is. Az Alma a fán sorozat műhelyeit, előadásanyagait és kiadványait pedagógusoknak, szülőknek, iskola- és munkaközösség-vezetőknek és az oktatás különböző területén dolgozó szakembereknek egyaránt ajánljuk.
Utolsó módosítás: 2015.08.05.