Közzétéve2017-08-04 23:14:34
ÖtletgazdaKiss András,
A módszertani ötlet a digitális történetmesélés módszerének segítségével, változatos tevékenységek során ismerteti meg a diákokat a hős fogalmával, annak többféle szempontból történő értelmezésével. A munka során megismerkednek a mese fogalmával, annak felépítésével és jellemző tartalmi elemeivel, miközben elkészítik a Lapoda Mese szoftver segítségével a saját hősükről szóló történeteiket.
A megvalósítás során fejleszthető a tanulók szövegértése, szövegalkotása, digitális és szociális kompetenciája valamint az önkifejezése is. A választott téma és a módszer együttes alkalmazása által kellőképpen motiválhatóak, erősíthető a tantárgyhoz fűződő pozitív attitűdjük. Ennek érdekében a módszer alkalmazása során gamifikált elemek is felhasználásra kerülnek, amelyek által egy olyan játékos, a diákokhoz közel álló, pozitív környezet alakítható ki, ahol az érdeklődésük, lelkesedésük folyamatosan, és magas szinten fenntartható.
A módszer segítségével kiléphetünk az informatika tantárgy keretei közül és lehetőségünk nyílik a tantárgyközi tudás- és képességfejlesztésre is. Többek között a magyar nyelv és irodalom tantárgyhoz kapcsolódóan fejleszthető a tanulók szókincse, szövegértése és szövegalkotása, miközben jártasságot szereznek a szöveg szerkezeti egységeinek és a különböző mesei elemek gyakorlati alkalmazásával kapcsolatban az általuk kitalált történet képi megjelenítése során. További kapcsolódási pontok hozhatók létre a vizuális kultúra tantárggyal az illusztrációk, a szöveg és kép összefüggéseinek vizsgálata, a vizuális kommunikáció, a vizuális közlések jellegzetességeinek megfigyelése által, a dráma és tánc témaköre megjelenhet a kifejező szövegmondás, élménymegosztás során. Az erkölcstan tárgykörébe tartozó kérdések is megjelennek a hősök, a példaképek kérdéskörének megbeszélése, a különböző tettek, magatartásformák, erkölcsi dilemmák megbeszélése közben. A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be