Mi újság?

Közzétéve2017-08-05 00:20:50
ÖtletgazdaKiss András,
A bemutatásra kerülő módszertani ötlet középpontjában egy olyan terület, az újságírás áll, amelyre szintén nagy hatást gyakorolt az elmúlt évek technológiai fejlődése, az internet, mint új médium megjelenése. Annak ellenére, hogy egyes vélemények szerint a nyomtatott sajtó idejétmúlt, nincs jövője, mi a munkánk során mégis egy ilyen "kézzel fogható" terméket állítottunk elő, amely a kiadást követően digitális formában is megjelent iskolánk honlapján.
A következőkben felvázolt projektmódszer alkalmazása során a diákok közösen dolgoznak egy gyakorlati probléma megoldásán változatos tevékenységek és munkaformák segítségével, nagyfokú önállóság mellett a segítő pedagógus mentorálásával. A munkafolyamat során lehetőség nyílik a digitális kompetenciáin túl, az önkifejezésük, esztétikai kifejezőképességük és szociális kompetenciáik fejlesztésére is, miközben megfelelő szinten motiválhatóak. A kiadvány elkészítése során nagy hangsúlyt kap a tantárgyközi tudás- és képességfejlesztés, kreatívan és komplex módon alkalmazhatják az eddig a különböző műveltségi területeken megszerzett ismereteiket. Többek között az informatika tantárgyhoz kapcsolódóan fejleszthetők a szöveg- és képfeldolgozási ismereteik, az önálló ismeretszerzési technikáik, a gyakorlatban is találkozhatnak a legáltalánosabb szerzői jogi kérdésekkel. A magyar nyelv és irodalom tantárgyhoz kapcsolódóan fejleszthető a szókincsük, szövegértési és szövegalkotási technikáik. További kapcsolódási pontok hozhatók létre a vizuális kultúra tantárggyal az illusztrációk, a szöveg és a kép összefüggéseinek vizsgálata, a vizuális kommunikáció, a vizuális közlések jellegzetességeinek megfigyelése, a tipográfiai alapismeretek megismerése által.
A bemutatatásra kerülő foglalkozássorozat iskolánk komplex tehetséggondozó programjának keretei között valósult meg, elsőként 6. évfolyamos tanulóink közreműködésével, majd a "Tehetségek Magyarországa" című kiemelt projekt keretében a MATEHETSZ támogatásával sikerült kibővítenünk a munkába bevont diákok körét. Nagy örömünkre a "TehetségPont"című kiadványunk első száma a DUE Médiahálózat 2017-es Tehetségkutató Diákmédia Pályázatán "Az év diáklapja" kategóriában 3. helyezést ért el. A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be