Mi újság?
Közzétéve | 2017-08-05 00:20:50 |
Ötletgazda | Kiss András, |
A következőkben felvázolt projektmódszer alkalmazása során a diákok közösen dolgoznak egy gyakorlati probléma megoldásán változatos tevékenységek és munkaformák segítségével, nagyfokú önállóság mellett a segítő pedagógus mentorálásával. A munkafolyamat során lehetőség nyílik a digitális kompetenciáin túl, az önkifejezésük, esztétikai kifejezőképességük és szociális kompetenciáik fejlesztésére is, miközben megfelelő szinten motiválhatóak. A kiadvány elkészítése során nagy hangsúlyt kap a tantárgyközi tudás- és képességfejlesztés, kreatívan és komplex módon alkalmazhatják az eddig a különböző műveltségi területeken megszerzett ismereteiket. Többek között az informatika tantárgyhoz kapcsolódóan fejleszthetők a szöveg- és képfeldolgozási ismereteik, az önálló ismeretszerzési technikáik, a gyakorlatban is találkozhatnak a legáltalánosabb szerzői jogi kérdésekkel. A magyar nyelv és irodalom tantárgyhoz kapcsolódóan fejleszthető a szókincsük, szövegértési és szövegalkotási technikáik. További kapcsolódási pontok hozhatók létre a vizuális kultúra tantárggyal az illusztrációk, a szöveg és a kép összefüggéseinek vizsgálata, a vizuális kommunikáció, a vizuális közlések jellegzetességeinek megfigyelése, a tipográfiai alapismeretek megismerése által.
A bemutatatásra kerülő foglalkozássorozat iskolánk komplex tehetséggondozó programjának keretei között valósult meg, elsőként 6. évfolyamos tanulóink közreműködésével, majd a "Tehetségek Magyarországa" című kiemelt projekt keretében a MATEHETSZ támogatásával sikerült kibővítenünk a munkába bevont diákok körét. Nagy örömünkre a "TehetségPont"című kiadványunk első száma a DUE Médiahálózat 2017-es Tehetségkutató Diákmédia Pályázatán "Az év diáklapja" kategóriában 3. helyezést ért el. A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be