Színesítené tanóráját? Böngésszen ötlettárainkban!

A Tempus Közalapítvány honlapján működő, bárki számára hozzáférhető módszertani gyűjtemények szerkesztésének gondolatát pályázóink és a műhelymunkáinkon részt vevők adták azzal a gyakori visszajelzéssel, hogy módszereiket szívesen megosztanák szélesebbkörben is a tanár kollégákkal. Az ötletgyűjteményt pedagógusok írják és gazdagítják, és pedagógusoknak szól.

Az érdeklődők több mint 1000 kiváló módszertani ötlet között válogathatnak, a kínálat folyamatosan bővül. Az ötletek kipróbálását, használatát ajánljuk tanórai és tanórán kívüli foglalkozások, illetve projektek keretében is.Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan használható a Facebook az irodalomórán? Miképp jelenhet meg a tanulási célokat szolgáló játék és játékosítás (gamification) a tanórákon? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?

 

Digitális Módszertár a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával. Egy-egy hosszabb időtartamú projekt vagy tanóra teljes tervezéséhez segítséget nyújt letölthető segédanyagokkal, illusztrációkkal, vagy akár óratervekkel együtt.

 

 

Módszertani Ötletgyűjtemény főként a pályázati programjaink keretében továbbképzésen részt vevő pedagógusok rövid, játékos, érdekes feladatait tartalmazza, melyek jól alkalmazhatók egy-egy tanóra-részlet megtervezésekor, vagy akár mobilitási projektek előkészítésében a felkészítéskor (pl. idegen nyelv, lélektani, kulturális felkészítés, csapatépítés).

Válogasson kedvére, próbálja ki a gyakorlatokat az osztályteremben!

Írjuk együtt, legyen Ön is módszertáraink ötletadója! A FELTÖLTÉS menüpontban a Feltöltési útmutatót követve adja meg a gyakorlatban bevált, kedvenc módszereit, információit. Az ötletek a választott módszertárba való feltöltést és elfogadást követően megoszthatók, kommentelhetők. 

Miért érdemes regisztrálni a TUDÁSTÁR oldalán?

A www.tka.hu/tudastar oldalon való regisztrációval a következő szolgáltatások érhetők el:

  • a Tudástár / Digitális Módszertárba feltöltött módszertani ötletek teljes tartalma elérhető a regisztrált látogatók számára (regisztráció nélkül csak egy rövid leírás olvasható)
  • a regisztrált látogató a PROFILOM menüpont alatt:
    • ADATAIM: módosíthatja megadott jelszavát és nevét
    • ÖTLETEIM ÉS PONTJAIM: megjelennek feltöltött ötletei és azokért kapható pontok (a pontrendszer kidolgozása folyamatban - a pontrendszer független az aktuális Felhívásoktól!)
    • KEDVENCEIM: megjelölheti az ötletek listájában kedvenceit, melyeket itt listázva megtalál
    • FELIRATKOZÁSAIM: feliratkozhat témakörökre, melynél értesítést kap új ötlet bekerüléséről

 

Mi ez? Kattintson! Info

Részletes keresés Info

Témakör

Célcsoport

Szükséges IKT eszközök

Kulcskompetencia

A módszer alkalmazásának időtartama

Munkaforma

Keresett kifejezés


Mitől zöld a Föld?

Az óvodai nevelés folyamatában meghatározó szerepe van a környező világ megismerésének, ezen belül is a természet- és ...

2021.08.18.

Egyszerű és nagyszerű - Élménypillanatok a muzsikában IKT eszközökkel támogatott tehetséggondozás az óvodai és gyógypedagógiai nevelésben

Az IKT alkalmazások az óvodai és gyógypedagógiai nevelésben megkönnyítik a komplex személyiségfejlesztést. Az óvodában az egyéni és ...

2014.03.02.

A farsang meséje

Óvodánk kiemelt feladata a hagyományápolás, a népi kultúra értékeinek megőrzése, a falusi élet szokásainak újra élése. A farsang az ...

2023.08.08.

Állati jó hét

Olyan óvodai szintű projekteket valósítottunk meg, melyek az állatvédelemhez, állategészségügyhöz, állatokkal helyes bánásmódhoz, ...

2022.07.27.

Tiszta víz

A gyerekek az első projekthéten a tiszta víz élettani szerepéről szerezhettek tapasztalatokat kísérletek keretében és megfigyelhették az ...

2022.07.13.

Varázsló kerestetik

A projektötlet ihletője Glóbi kalandjai c. mesekönyv, mely 2019-ben felkerült a legjobb környezettudatos gyerekkönyvek listájára. 25 éve, ...

2022.05.28.

ÉLET

Tagóvodánk részt vesz egy Erasmus+ programban, melynek fő célja fenntarthatóság, az egész életen át történő tanulás által, ...

2021.08.25.

Szabadítsd ki a királylányt!

A műhelyfoglalkozások tematikája olyan játékokat tartalmaz, amelyek fejlesztik a gondolkozást, tanulási képességet, a logikát és ...

2019.08.20.

Bee-Bot szakkör óvodásoknak

A módszertani ötlet alkalmazása során a Bee-Bot padlórobotokban rejlő lehetőségek kerülnek felhasználásra óvodás korú gyermekek ...

2018.08.13.

Űrutazás

Ötletemben a gyerekek kíváncsiságára, ismeretszerzési vágyára alapozok. A bolygók és égitestek hatalmasak és érdekesek. Ezt kihasználva ...

2018.08.08.

Varázslatos járművek

A projekt a varázslatos járművek megismeréséből indul ki. Problémaként felmerül, hogy melyek azok a varázslatos járművek? Milyenek ezek a ...

2017.08.20.

A nagy vándorút - A gólya

A módszertani ötlet célja a hazaszeretetre nevelés és a környezetvédelem megalapozása óvodás korban. E foglalkozás IKT eszközökkel ...

2017.07.28.

Egyszer volt, hol nem volt...avagy modern magyar népmese alkotása

A magyar népi kultúra egyesítése két magyar tudat között mai, aktuális elemek megjelenítésével és infokommunikációs eszközök ...

2017.07.16.

Ez volnék én

Az "Ez volnék én" c. ( Kocsi Lászlóné - Rosta Katalin azonos c. könyve alapján) projekt a hároméves korosztály szenzitív időszakának ...

2016.08.20.

Komplex grafomotoros képességfejlesztés

Komplex grafomotoros fejlesztés nagycsoportos korú gyermekek részére IKT-táblán, SMART Notebook programmal készített saját feladatok ...

2016.08.17.

"Új vizekre evezünk" - Picurka, a jegesmedve kölyök kalandjai - digitális mesekönyv. Játékos ismerkedés az IKT eszközökkel az óvodában

A kompetencia alapú nevelés víz témakörének feldolgozása komplex módon, a külső világ tevékeny megismerése, a vizuális nevelés, az ...

2013.03.01.

Warm-up

1. téma: házimunka (szókincs-ismétlés, óra eleji frissítés) eszköz: nem fontos életkor: bármelyik korosztály létszám: nem ...

2010.12.01.

Tavasztündér nyomában

A projektet a tavasz témakör újszerű feldolgozása inspirálta. Legfőbb pedagógiai célja a gyermekek önbevonódásának erősítése és a ...

2023.08.15.

Magyar Kultúra Napja az óvodában

A Magyar Kultúra Napja kapcsán az óvodások megismerkedhettek a Himnusszal padlórobotok segítségével. Motivációként QR kódot fejthettek ...

2023.08.09.

Adventi hírnök

A komplex tevékenységek során a gyermekek a kooperatív munkaformát alkalmazva együttműködve, egymást segítve, közösen oldják meg a ...

2023.07.28.

Hol lakik a halacska?

A budapesti gyerekek nagy része élővízzel a nyári, balatoni nyaralás során találkozik a legtöbbször. A "Hol lakik a halacska" projekt ...

2023.07.23.